STRESSZOLDÁS A GYAKORLATBAN

2018.10.11

A distressz hatásai ártalmasak. Nem lehet magunkat minden stresszhelyzettől megóvni, viszont kezelni tudjuk. Így nem fog megbetegíteni. Ehhez kínálok egyszerű és bizonyítottan hatásos gyakorlatokat, amit bárhol, bármikor elvégezhetsz, beépítve a mindennapjaidba.

A stressz kezelése:

Akinek "nincsenek kötélből az idegei", annak sem kell a stresszbe belebetegednie. Mindenki által könnyedén megtanulható módszerekkel csodálatosan képessé válunk kezelni azt. Amennyiben alkalmazzuk az önsegítő módszereket, akkor könnyedén fel tudjuk vértezni a szervezetünket a stressz káros hatásai ellen. Hiszen kutatásokkal bizonyítják, hogy ezek az egyszerű módszerek mennyire hatásosak.

Ugyanannyira része kell, hogy legyen mindennapjainknak a stressz-kezelés, mint a fogmosás, a fürdés!

A kezeléseken mindig megvizsgáljuk izom tesztel, hogy a jelenben hány százalék a negatív érzelmi stresszed (NÉS: 0 %-100 %-ig lehet) és mennyi az pozitív érzelmi motivációd (PÉM: 0%-100%-ig lehet). A negatív érzelmi stressz azt mutatja meg, hogy milyen mértékben uralja az életed a negatív stressz, a pozitív érzelmi motiváció pedig azt, hogy mennyire vagy képes ezzel megküzdeni, mennyi vagy képes ebből pozitívan előremozdulni,


A stressz a szervezet reakciója bármifajta változásra, célja pedig, hogy alkalmazkodni tudjunk ehhez a változáshoz. Kiiktatni az életünkből nem lehet és nem is szabad!

A stressz mai jelentése: "folyamatos feszültség" vagy "tartós idegesség".

A stressz kiváltó okai a stresszorok: Szervezetünkre ható külső erők, körülmények, veszélyeztető környezeti hatások, stresszhelyzetek. Ezeknek a legfontosabb közös jellemzőjük, hogy befolyásolhatatlannak tűnnek, úgy érezzük, hogy meghaladják képességeinket és negatívan befolyásolják az énképünket.

A stressz lehet pozitív, vagy negatív hatású:

  • Distressz: káros, kellemetlen, hosszabb távon testi-lelki egészségkárosodáshoz vezet
  • Eustressz: nem káros, sőt a fejlődést elősegíteni képes, a siker érzésével együtt járó aktivációra serkentő.

A stresszorra adott testi és pszichológiai reakciók a következők lehetnek:

  • Rövidtávú hatások: pl. kortizolszint emelkedés, vércukorszint növekedés, immunreakció, szorongás, teljesítményromlás.
  • Hosszú távú hatások: A szervezet alkalmazkodik a hosszú időn keresztül fennálló stresszhez, azonban ez az alkalmazkodóképesség véges, kimeríthető. Ha sokáig fenn áll a stressznek hosszú távú negatív testi és lelki következményei lehetnek pl. (szív és érrendszeri megbetegedések, szorongás, pánikbetegség, depresszió stb.).